Leke Tedavi Yöntemleri

Leke tedavileri, vücutta ve daha ziyade yüz bölgesinde birçok etkenin oluşturduğu sebeplerle farklı tiplerde cilt lekeleri oluşabilmektedir.

Cilt lekeleri normalden daha koyu ve daha belirgin şekillerde olabilir. Bu sorun birçok estetik ve kozmetik sorunu beraberinde getirdiği gibi sosyal yaşamı da olumsuz etkileyebilmektedir. Bazı hastalarımıza psikolojik rahatsızlıklara dahi yol açabilmektedir.

Büyük oranda pigment hücresinin bulunması, kahverengi lekelerin oluşmasını sağlayacaktır. Benler, çiller, benekler, melazma ve doğum lekeleri deride kaynaklanan pigment değişiminin en belirgin emsalleridir.

Glikolik asit ve enzimatik peeling ile yapılan, hidrokinon içeren özel karışımlı kremler ile cilt lekeleri tedavi edilebilmektedir.

Ciltteki lekeler, bilinen cilt rahatsızlıklarının en sık görülenidir. Oluşan lekeler daha ziyade yanak, alın ve çenede görülür. Bu da beraberinde mat ve cansız bir görünüm oluşturur. Çok sık olmasa da vücudun farklı bölgelerinde, sırt, göğüs ve el üstünde de ortaya çıkabilmektedir.

Tedavi ile lekelerden kurtulmak zor mudur?

En sık görülen leke türlerinin geneli yüzeysel lekelerdir. Doktor tarafından yapılan doğru ve etkin tedavi uygulandığında daha kolay atlatılacaktır. Tedavi süreçleri uzun sürebilir.

Lekeler nasıl teşhis edilir?

Konunun uzmanı ve tecrübeli hekim tarafından lekenin türü ve oluş gerekçesi teşhis edilecektir. Muayene esnasında çeşitli ışıklar ve dermatoskop dediğimiz teşhis aracı kullanılır. Gereken durumlarda leke cinsine göre biyopsi yaptırılabilir.

Lazerle leke tedavisi nasıl yapılır?

Lazer ile yapılan leke tedavileri etkin yöntemlerden birisidir. Bu yöntemde NdYag Lazer, Alexandrite Lazer ve IPL gibi dalga boyları kullanılmaktadır.

Uygulanan lazer ışını, melaninli lekelerin hücreleri tarafından emilerek ısı enerjisine dönüşür. Bu enerji sayesinde leke hücreleri buharlaşır ancak sağlıklı cilt hücreleri bundan etkilenmez.

Lazerle yapılan leke tedavisi ağrılı bir işlem değildir. Ancak, ağrı eşiği kişiden kişiye değişebildiğinden, işlemin konforunu arttırmak için uygulama öncesi anestezik kremler sürülebilir.

Ciltteki lekeler hangi renkte olur?

Ciltte oluşan lekeler düz olup, siyah ve kahverengi renklerinde meydana gelir. Cildin güneşe maruz kaldığı bölgelerde daha sık görünür.

Leke oluşmasının sebepleri nelerdir?

Cildimize rengini veren pigment maddesine Melanin denir. Melanin miktarının fazla olduğu alanlarda cilt lekeleri meydana gelir. Bu lekelerin oluşmasının nedeni doğuştan olabildiği gibi ergenlik veya yaşlılığa bağlı da gelişebilir. Hormonsal dengenin bozulması, kullanılan kimyasallar ve ilaçların etkisi,  güneş ışınlarına maruz kalmak veya olumsuz dış etkenler sonucu ciltte oluşan hasarlara bağlı olarak ta gelişebilir.

Kimlerde leke oluşma oranı daha yüksektir?

Cilt lekeleri ayırım yapılmaksızın herkeste oluşabilir. Ancak;

• 40 yaşın üstünde olanlar,
  • Hassas ve açık tenli olanlar,
  • Bazı sistematik hastalıkları olanlar,
  • Güneşe fazla maruz kalanlar,
  • Bronzlaşan kişiler,

bunlara maruz kalanlar daha fazla risk altında olabilmektedir.

Leke tedavi yöntemleri nedir?

Çok sayıda yöntem bulunmakla birlikte, yapılan muayene neticesine göre hangi uygulamanın yapılacağına karar verilmelidir. Bu uygulamalardan bazıları şunlardır:

• Altın İğne
  • Dermokozmetik Ürün
  • Mezoterapi
  • Karbon peeling
  • Fraksiyonel Lazer
  • Enzimatik Peeling

Leke tedavisine başlamadan önce nelere dikkat etmelisiniz?

Ciltteki lekeler, melanin denilen pigmentin vücudun belirli bölgesinde artarak cilt altında düzensiz kümelenmesi ile oluşur. Buna en büyük etken ultraviyole olarak kabul edilir.

Leke tedavisinin başlaması için en önemli etken çok dikkatli fizik muayenedir. Doğru bir inceleme ve araştırma tedavi sürecinin geleceğini çok ciddi etkileyecektir. Burada önemli olan lekenin oluşma sebebini bulmaktır. Bunu bulamazsanız sorunu teşkil eden etken de bilinmeyeceği için lekeler yeniden nüksedecektir.